14-9-2013 NK Feeder

VERSLAG EN UITSLAG NEDERLANDS KAMPIOENSCHAP FEEDER 2013

Het kampioenschap is gehouden op zaterdag 14 september aan het Van Starkenborghkanaal tussen Noordhorn en Gaarkeuken. Er waren 102 personen anwezig die meegeloot hebben en die waren verdeeld over vijf vakken t.w. de vakken A, B en D 20 deelnemers en de vakken C en D 21 deelnemers.

In de Zalen Balk te Zuidhorn was de officiële opening om 08.00 uur en hier werden de deelnemerskaarten met plaatsnummers uitgedeeld. De dag begon vandaag met enkele fikse buien. Verder was regenachtig, rond de 16 graden met een matige wind, die later in kracht toenam en 180o draaide naar het noorden. Wat een verschil met het mooie weer van vorig jaar bij het NK.
47 van de 102 deelnemers konden geen vis ter weging aanbieden. Twee personen hebben een gele kaart ontvangen, omdat zij zich niet tijdig hebben afgemeld.
De vangsten bestonden voornamelijk uit brasem, winde, baars, pos en kolblei. Ook werden er diverse palingen gevangen, die echter niet meetellen.

Na de wedstrijd zijn er ongeveer 21 deelnemers terug gekomen naar Zalen Balk te Zuidhorn om de nieuwe Nederlands Kampioen Feeder te feliciteren met zijn prestatie.
De heer F.M. Stol, wethouder Sport van de gemeente Zuidhorn reikte de prijzen uit. André Musch van HSV Schaopwas (Hengelsportfederatie Groningen Drenthe) werd met 3.646 gram de nieuwe Nederlands Kampioen Feeder. Op de 2e en 3e plaats eindigden Klaas Mozes van HSV De Oanslach (Sportvisserij Fryslân) met 2.834 gram en Edwin Timmer van HSV Noordhorn (Hengelsportfederatie Groningen Drenthe) 1.933 gram. Bij de eerste tien kwamen er zes deelnemers uit het federatie gebied Groningen Drenthe. Met Met dank aan Hengelsportfederatie Groningen Drenthe, de controleurs en juryleden van Sportvisserij Nederland voor hun medewerking.
Deze uitslag is gedurende 8 dagen officieus. Eventuele protesten dienen uiterlijk vrijdag 20 september door Sportvisserij Nederland te zijn ontvangen. De uitslag is op dinsdag 23 september a.s. officieel.

De rest van de deelnemers heeft geen vis aangeboden.