23-8-2014 Jubileumwedstrijd

23-08-2014

50 jarig jubileum HSV de Rietvoorn Kootstertille.

HSV de Rietvoorn te Kootstertille vierde zaterdag 23 augustus 2014 het 50 jarig bestaan van hun vereniging in het nieuwe MFA te Kootstertille.

De Rietvoorn die op 1 mei 1964 is opgericht en in de ledenvergadering van 8 maart heeft besloten tot een statutenwijziging die tot doel had de wedstrijdvisserij meer te gaan promoten, aangezien de wedstrijdvisserij een belangrijke, zo niet het belangrijkste doel van onze vereniging was en nog steeds is.
Wij hebben dan ook de afgelopen jaren diverse kampioenen voortgebracht, en ook het feit dat wij al jaren open wedstrijden organiseren zijn wij ook landelijk een bekende vereniging in de wedstrijdvisserij, dat weer heeft geleid tot het houden van diverse landelijke en internationale wedstrijden in en nabij Kootstertille. Ook dit seizoen wordt er in Kootstertille weer een Topcompetitie (een competitie waar de coach de kandidaten voor uitzending internationale wedstrijden uit selecteert) en zelfs een Nederlands kampioenschap die gehouden wordt op 13 september.
Maar 23 augustus stond in het teken van ons jubileum waarvan de jubileum wedstrijd een belangrijk onderdeel van was met zo’n 60 senioren en 20 junioren deelnemers, en nog 4 vrouwelijke deelnemers.
Van 16.30 uur tot 18. uur was de prijsuitreiking, de prijzen van de senioren bestonden uit boodschappenmanden die door Patricia Senneker naar volle tevredenheid waren verzorgd, de jeugdleden hadden allen prijs in de vorm van waardebonnen.

Bij de receptie die uitstekend was bezocht door o.a. M. v.d. Veen wethouder sport, en H. Holtman Sportvisserij Fryslân, en mevr. L. Visser Plaatselijk Belang, en diverse afgevaardigden van collega verenigingen.
De heren M. v.d. Veen en H. Holtman en mevr. Visser hebben in hun speech richting bestuur o.a. hun waardering uitgesproken voor de wijze hoe onze vereniging deze afgelopen jaren is gegroeid van zo’n 300 leden naar nu zo’n 850 leden, geweldig dat dit in toch een relatief klein dorp mogelijk is.
Van 18.00 tot 21.00 kon het buffet beginnen waar ongeveer 75 leden en genodigden van konden genieten, het buffet dat verzorgd is door Anton en Geziena was naar ik gehoord heb uitstekend verzorgd zoals wij ook van hun gewend waren. Geweldig en bedankt namens de Rietvoorn.
Al met al kunnen wij spreken van een geslaagd jubileumfeest, en ik wil als voorzitter iedereen bedanken voor zijn of haar inbreng voor het welslagen van deze dag, en wil in het bijzonder een woord van dank uitbrengen aan de wedstrijdcommissie de heren Henk de Haan - Gooitzen Hager en Klaas Kooistra die deze jubileumwedstrijd hebben verzorgd, en voor de junioren waren dat Tjibbe Bosma en Patricia Senneker. En uiteraard alle vrijwilligers die ook hun bijdrage daaraan hebben geleverd.
Het bestuur van HSV de Rietvoorn Sake v.d. Meer voorz./ Jan Grijpstra secr./penning. Meindert de Boer /S. de Jong en Patricia Senneker.

Bedankt allemaal, het was geweldig.

Sake van der Meer voorzitter.

De wedstrijd:

De aanwezige leden werden verdeeld over 3 vakken n.l. * Steigers * Blauforlaet * Rohel *.

Het weer was goed te noemen niet en of nauwelijks regen en een aangename temperatuur was het goed vertoeven aan de waterkant, daar dacht de vis geheel anders over volgens mij waren ze nog aan het schuilen voor de hevige regenbuien van de afgelopen dagen.

We zij de wedstrijd begonnen om 09:00 uur en zijn gestopt om 14:00 uur, waarna iedereen zijn visspullen weer kon opruimen en de 3 weegploegen hun werk konden doen.

Het prijzenpakket voor de junioren 1:1 bestond uit waardebonnen, dus alle junioren gingen naar huis met een waardebon

Junioren

Plaats * Naam * Lengte

1e * Iwan Praamstra * 166 cm
2e * Jacco Terpstra * 153 cm
3e * Ale Jan van der Wal * 146,5 cm
4e * Jarno Visser * 127 cm
5e * Rinke Terpstra * 106 cm
6e * Dennis de Vries * 103 cm
7e * Yordi Hoekstra * 98 cm
8e * Johannes Tabak * 96,5 cm
9e * Jeffrey Feenstra * 79 cm
10e * Damian Postma * 61,5 cm
11e * Marco de Jong * 58 cm
12e * Johan Hoekstra * 52,5 cm
13e * Ramon Slepcik * 47,5 cm
14e * Jarno Senneker * 28,5 cm
15e * Daan Rienk van der Wal * 21 cm
16e * Kevin Hoeksma * 19,5 cm

Het prijzenpakket 1:3 bestond uit Boodschappenpakketten in elk vak de eerste 7 Senioren en de beste dame in het gezelschap.

Senioren / Dames

Vak A nr`s 1 t/m 39 Steigers oneven nummers:

Beste Dame

1e * T v/d Veen v/d – IJtsma * 1206 gram * 21

1e * R. Postma * 6402 gram * 37
2e * R. Altenburg * 6156 gram * 5
3e * J. Bousma *4260 gram * 23
4e * K. Kooistra * 4076 gram * 35
5e * J. Spinder * 4039 gram * 33
6e * H. Veenstra * 3569 gram * 13
7e * B de Wit * 1921 gram * 29

Vak B nr`s 40 t/m 59 Blauforlaet/Rohel: