Januari 2013 Fokke Visser

Mijn naam is Fokke Visser ik ben 37 jaar ben geboren in Kootstertille en woon nu 5 jaar in Harkema en wij hebben samen 4 dochters in het dagelijkse leven ben ik hovenier bij cypres tuinen in Kollum.

Wanneer ben ik begonnen met vissen

Vroeger was ik fanatiek fietscrosser en viste ik al vanaf mijn 7e bij de jeugd in Kootstertille we woonden vlak bij het kanaal dus daar was ik bijna elke dag wel te vinden vandaar ik gek werd op vissen.

Ik was eerst nog voetballer bij Buitenpost tot het 2e elftal toen ging het mis een zware blessure en ik mocht niet verder voetballen helaas.

Ik ben op mijn 25è gestopt en heb ik het vissen opgepakt wel ging ik vanaf mijn 12è al met Rients vd Heide mee te ralleyvissen wat ik destijds super vond.

Door heel Friesland heen viste ik veel wintercompetities wat ik de mooiste visserij vind maar sinds de afschaffing daarvan heb ik me voledig op het stekvissen gericht met vele successen.

Mijn favoriet is met de vaste stok het secuur vissen maar begin het feederen ook steeds meer te doen want over het algemeen word daar meer vis en wedstrijden mee gewonnen.

De leukste wedstrijden die me bij zijn gebleven

Hako wedstrijd 1x keer gewonnen

Sint Nicolaas wedstrijd 2011

plaatsing Ned kamp bij Groningen

Favoriete viswaters

Trekvaart

Helomavaart

Bolsward / Sneek winters

Hoeveel tijd en wat kost het

Winters zit ik in de WW en ben ik plus minus 3 keer per week te vissen en zomers elke 2 weken wedstrijd plus zomercompetitie op maandag avond bij de Oanslach te Harkema.

Bij deze zoek ik nog een nieuwe koppelmaat omdat mijn vaste koppelmaat Ronnes Pander waar ik al jaren met plezier mee heb gevist het minder wil gaan doen.

bij deze wens ik iedereen een fijn visjaar 2013

gr Fokke