23-4-2013 Wolvega 55+

UITSLAG WEDSTRIJD 55-PLUS DE SNOEK WOLVEGA (23 APRIL 2013)
Er is steeds veel belangstelling voor deze wedstrijd. De inschrijving ging 1 januari open en was met 100 vissers binnen veertien dagen volgeboekt. Velen moesten worden teleurgesteld. Vele bekende gezichten, het begint een beetje op een reünie te lijken.
Er werd gevist onder redelijke omstandigheden, al hadden we wel met een draaiende wind te maken. Er werd gevist in vijf vakken, twee vakken vaste stok (A en B) en drie vakken vrije hengel (vak C,D en E). De vangsten waren vrij goed te noemen, al werd er in vak B gemiddeld duidelijk minder gevangen. In de vakken waren de onderlinge verschillen soms erg klein. We kunnen dus rustig spreken van een mooie wedstrijd.
In de persoon van Henk van Til uit Voorst kregen we een mooie winnaar. Hij ving ruim 12 kg. Onder de vakwinnaars deze keer niemand uit onze eigen provincie.
Bijna iedereen keerde terug naar de prijsuitreiking. Met 40 prijzen loont dat ook de moeite, hoewel er geen grote prijzen te winnen zijn. Wij zien liever dat veel mensen met een prijsje naar huis gaan, dan enkelen met een grote prijs. Onder de niet-prijswinnaars werd nog een vleespakket verloot, gewonnen door De Heer Leerling uit Noordwolde.
Elk jaar hebben we ook een bijzondere prijs (een Fries suikerbrood). Deze keer ging die naar Goudriaan uit Heerenveen voor de opvallende manier waarop hij naar de wedstrijden gaat. Zie foto.
De wedstrijd kende een goed en vlot verloop. Enkele schoonheidsfoutjes zijn altijd wel te ontdekken. De 55-plus commissie kan dan ook terugzien op een geslaagde wedstrijd, die binnen onze vereniging niet meer is weg te denken.

UITSLAG
Naam Woonplaats Vak Gewicht (gr.)
1 H.van Til Voorst D 12551
2 J.Post Klazienaveen A 10521