24-9-2011 Wolvega

Helomavaart

Matige vangsten tijdens Open wedstrijd HSV De Snoek
Zaterdag 24 september organiseerde hengelsportvereniging De Snoek Wolvega haar jaarlijkse Open Wedstrijd in de Helomavaart te Munnekeburen. De wedstrijd werd gevist onder zeer gunstige omstandigheden wat het weer betreft. De vangsten waren matig te noemen op een enkele uitzonderingen na, dit zou kunnen komen door de koude heldere nacht van de avond ervoor.

De mensen van de wedstrijdcommissie die deze wedstrijd organiseerde hadden dit voor dat de wedstrijd begon eigenlijk al voorspeld. Het was dus geen verrassing voor hun, maar ze hadden graag gezien dat het anders was, en dat er veel vis zou worden gevangen. Degene die een brasem wist te vangen was bijna verzekerd van een prijs, en elke vis die werd gevangen was zeer belangrijk. Zelfs kort vissen onder de kant op kleine vis was nu de moeite waard. Tijdens het wegen bleek maar weer hoe belangrijk elke vis was.

Op de foto van links naar rechts: F. Bergsma , Menno Hoogsteen, J Bousma, H, Kors en J. Snip.

Zo waren er vissers die voor het wegen al hun vis terug hadden gezet in het kanaal, omdat ze dachten met hun geringe vangst geen aanspraak meer te kunnen maken op een prijs. Maar nadat ze kregen te horen dat de vangsten matig waren, kwamen ze tot de ontdekking dat ze het nog niet zo slecht hadden gedaan. Dus als ze hun vis ter weging hadden aangeboden, zouden ze wel in de prijzen zijn gevallen.

Onder de mensen die niet in de prijzen vielen werd een boodschappen pakket verloot, de winnaar van de wedstrijd J. Bousma met 6533 gram aan vis die zelf de hoofdprijs een LCD-tv had gewonnen, was de gene die een kaart trok en de gelukkige winnaar was D. de Boer van HSV De Snoek Wolvega.

Uitslag eerste tien:

1e J. Bousma 6533 gram,