31-5-2019 S`veen

Henk de Haan wint de Surventobokaal

In totaal 41 deelnemers hadden zich ingeschreven voor de strijd om de Surventobokaal. Het inschrijven verliep soepel in Café de Haven en al snel was iedereen onderweg naar het Prinses Margrietkanaal. Voor de deelnemers waren er drie vakken uitgezet. Een vak op Rohel en twee vakken op Blauforlaet waarvan één op de stenen en één op het hout.

Tijdens de wedstrijd bleek dat de dikke brasems niet in grote getallen aanwezig waren op het parkoers. In veel gevallen was de vaste stok vandaag dan ook een betere keuze omdat er dichtbij meer gericht op kleinere vis werd gevist. De totale gewichten aan het van de wedstrijd vielen dan ook een beetje tegen. Wat wel veel goed maakte is dat de wedstrijd spannend was. In alle vakken lagen de gewichten dicht bij elkaar.

Henk de Haan won het vak op Blauforlaet op de stenen met 7420 gram. Dit was het hoogste totaal gewicht van de dag en Henk was dan ook de algemene winnaar. Tweede in het vak op Blauforlaet op de stenen was Egbert van der Kamp (676p gram) en derde Dick Berends (5780 gram).

Henk de Haan neemt de 1e prijs in ontvangst

Op Blauforlaet op het hout werd gewonnen door Geert van der Meer. Geert wist me de vaste stok 7280 gram bij elkaar te vissen. Ook de tweede plaats in dit vak was voor een visser met de vast stok, Willem Hofstede (6320 gram). Roelof Koekoek werd derde met 6120 gram.

Op Rohel was het vandaag het moeilijkst om een mooi netje vis te vangen. Siep Bloem deed dit het beste door te combineren met de vast stok en de feeder. Met 5430 gram bleef Siep Klaas Kooistra maar 40 gram voor. De nummer één en twee zaten wel erg dicht bij elkaar. Tonny de Jonge werd derde op Rohel met 4150 gram.