28-12-2013 NH kanaal

Oudejaarskoppel Noord Hollands kanaal

Vandaag organiseren Hans Vijgeboom en Hans Wisse voor de 2è keer een oudejaarskoppelwedstrijd aan het Noord-Hollands-Kanaal bij Akersloot. Na het succes van vorig jaar was de roep om in 2013 hieraan een vervolg te geven zo groot dat we deze gelegenheid niet konden laten schieten.

Zaterdagochtend om 06.45 uur staan de deelnemers al in de rij om te loten 51 koppels zijn er in geschreven. Uit heel Nederland hebben ze de weg weer gevonden naar Heerhugowaard.
Drie vakken van 17 koppels zijn uit gezet, Eén vak voor de betoncentrale en twee er achter. Met vijftig meter tussenruimte is er plaats genoeg.
Om 14.30 uur zit het er op. In Heerhugowaard kunnen de teruggekeerde deelnemers zich te goed doen aan blikjes frisdrank, een koud biertje en broodjes warme Unoxworst. Dat kan na vijf uur wedstrijd geen straf zijn.
De prijsuitreiking volgt kort daarop. We kunnen per vak van 17 koppels 9 prijzen verdelen

.