28-2-2015 Vriendenwedstrijd Kollum

Vriendenwedstrijd 28 februari 2015 te Kollum

Op zaterdagmorgen 28 februari is de vriendenwedstrijd gevist te Kollum aan het Zijlsterrijd.
Het was weer tijd voor de traditionele vriendenwedstrijd 14 dagen later als geplant door omstandigheden, welke georganiseerd word door team Evezet – v/d Meer.
Al vele jaren gaan we onderling een uitermate gezellige wedstrijd vissen eenmaal bij ons en eenmaal door H.s.v. Makkum georganiseerd, hier waren we 31 januari j.l. te gast waar er gevist is in Workum waar we een super fantastische visdag hebben gehad.
Gezamenlijk waren we met 13 personen waarvan er 6 vanuit de regio Makkum naar Kollum zijn getogen om het daar eens te proberen om veel vis te vangen.
Omstreeks 09:00 uur zijn we gestart met de wedstrijd die 4 uren duurde vanaf het begin is er moeilijk vis te vangen, het is niet meer zo als enkele weken geleden dat de aantallen tot ver boven de honderd gingen een enkeling uitgezonderd.

Het was een prachtige mooie dag met mooi weer eerst een beetje frisjes maar later kwam er ook nog een zonnetje bij, maar door de wind bleef het wel koud aanvoelen.. De vangsten bestonden voornamelijk blankvoorn en een enkele baars.
de drie musketiers

De uitslag

Vak A nr 1 t/m 7
Nr Naam plnr Gewicht

1e * Gooitzen Hager * plnr 7 * 4816 gr
2e * Menno Hoogsteen * plnr 1 * 4327 gr
3e * Arjen Antonisse * plnr 4 * 3446 gr
4e * Henk de Haan * plnr 2 * 3115 gr
5e * Anne Dirk van Assen * plnr 3 * 2903 gr
6e * Hennie Nauta * plnr 6 * 2071 gr
7e * Tonnie Landskroon * plnr 5 * 1443 gr
Algeheel winnaar Frans Temme

Vak B nrs 8 t/m 13
Nr Naam plnr Gewicht
1e * Frans Temme * plnr 8 * 5876 gr * Algeheel winnaar
2e * Sake v/d Meer * plnr 9 * 5615 gr
3e * Klaas Kooistra * plnr 12 * 4726 gr
4e * Harm Bekkema * plnr 11 * 4490 gr
5e * Freerk van Duinen * plnr 10 * 3548 gr
6e * Piet Roedema * plnr 12 * 2777 gr

Na het wegen zijn we gezamenlijk naar Gasterij Magnefiek te Kollum gegaan alwaar we samen genoten hebben van heerlijke plate naar keuze, na enkele consumpties te hebben genuttigd, zijn we begonnen met de prijsuitreiking.
Ook word van te voren een poule ingevuld hoeveel vis zal er vandaag gezamenlijk gevangen worden, dit varieerde van 25 kg tot 56 kg het juiste totaal gewicht is 49153 gram Freerk van Duinen zat er het dichtste bij met 50000 gram, een paar droge worsten zijn deel ( aangeboden door slagerij Menno Hoekstra ).
Ook de geblesseerde collega visser Tim Postma was wel aanwezig om gezamenlijk met ons te eten zelfs hij ging naar huis met een rollade.
Omstreeks 15:30 uur zijn we vertrokken, de volgende vriendenwedstrijd gaat plaatsvinden in begin van het jaar 2016.

Tot slot wil ik iedereen dank zeggen met name Gasterij Magnefiek te Kollum http://www.gasterijmanjefiek.nl/ die voor de innerlijk mens hebben gezorgd en Slagerij Menno Hoekstra www.slagerijmennohoekstra.nl die de vleesprijzen verzorgt heeft en verder de deelnemers die deze dag weer tot een fantastische dag hebben gemaakt.