Fisker fan`t Jier 2014 / Hengelsportshow

Zondag, 1 maart 2015

Vrijdag 27 februari organiseerde Hengelsport Sake van der Meer uit Kootstertille een heuse hengelsportshow.

Deze avond wordt om en om georganiseerd met Hengelsport Land uit Surhuisterveen. Dit jaar was het de beurt aan de mannen van Sake van der Meer om de show te organiseren. Als ik aan het eind van de middag bij het compleet vernieuwde MFA it Tillehûs in Kootstertille aankom zijn de mannen al druk in de weer met het opbouwen van de diverse stands.
Team Evezet - v/d Meer legt gelijk even de koppelwedstrijden vast

Zo zijn Jan Grijpstra en Meindert de Boer aanwezig namens Sensas. In een half uurtje stallen zij voor een kilo’tje of wat aan verschillende voertjes uit en staan de nieuwe vaste stokken gereed. Ook Evezet is aanwezig met een stand. Evezet is tegenwoordig overigens ook verdeler van Trabucco. Dit Italiaanse topmerk is dus bezig aan een comeback op de Nederlandse markt. De producten zien er, zoals gebruikelijk met Italiaanse producten, weer gelikt uit.
Jan en Meindert een vertrouwd gezicht in de kleuren van Sensas

Spro ontbreekt natuurlijk niet op zo’n avond. Een paar tafels glimmend spul glinsteren mij al tegemoet. Het wordt toch eens tijd dat ik er weer eens op uit trek om een snoekje te verschalken. Als laatste duik ik de stand van Matrix even binnen. Richard Sanders staat er uiteraard breed lachend de produkten van Matrix te demonstreren. Zo kom je elkaar nog eens tegen.
Hengels te kust en te keur

Sluitstuk van vanavond is natuurlijk de uitreiking van de prijzen voor de winnaar van de Fisker van ’t Jier 2014 . Deze competitie, waarbij verdeeld over 26 Friese wedstrijden punten te verdienen zijn , is een schitterend initiatief dat alle steun verdient. Afgelopen jaar is de competitie voor het eerst georganiseerd en omdat wij ook een prijs sponsoren voor de competitie kan ik niet anders dan mijn gezicht vanavond laten zien. Meindert de Boer is de terechte winnaar en wordt dan ook riant in de bloemen gezet. Goede 2de is de altijd sterk vissende Durk Seinstra. De 3de plaats is dit jaar voor Peter Bies.
De top 3

4e * Jan Schoenmaker * Waardebon 100 € hengelsport Sake v/d Meer
5e * Klaas Kooistra * Voerpakket M&M twv 87,90 €
6e * Tippy Boersma * Waardebon 75 € hengelsport H. Land
7e * Henk Mulder * 75 € contant Rabobank Burgum - de Lauwers
8e * Dave Martens * Waardebon 75 € hengelsport de Fuik
9e * Fokke Visser * Waardebon 60 € hengelsport de Visvrind
10e * Henk de Haan * Waardebon 50 € hengelsport Idzinga
11e * Sake v/d Meer * 50 € contant Taak van Zuiden
12e * Harm Bekkema * Waardebon 50 € Menno Hoekstra
13e * Bouke Westra * 50 € contant Rob Jansen
14e * Menno Hoogsteeen * Carryall twv 40 € Piet Alberts
15e * Klaas Mozes * Waardebon 12,50 € hengelsport Numan

Na afloop praat ik nog wat na met de aanwezige Friezen.Altijd leuk om weer eens in Kootstertille te zijn. Ik moet toch eens kijken of ik de Sinterklaaswedstrijd van HSV De Rietvoorn niet weer eens in kan passen in mijn agenda.

met dank aan Gijs Nederhof