9-6-2018 FK Feeder

Vandaag, zaterdag 9 juni, vond het Friese Kampioenschap feedervissen plaats op het bekende wedstrijdtraject PM Kanaal Blauforlaet/Reahel. Tevens werd er gebruik gemaakt van enkele steigers bij Kootstertille.

Tijdens de wedstrijd werd er door de 96 deelnemers in totaal ruim 250 kg vis gevangen.
De Fries Kampioen, Rene Tibbesma van Hengelsportvereniging de Snoek, Wolvega, had daarvan 9878 kg in zijn net. Ook vorig jaar was Rene de Fries Kampioen. Dit is een unieke gebeurtenis binnen de Friese sportvisserij en toont maar weer dat Rene een ‘betûft’ visser is met de feeder.. Hij kreeg het Kampioensbord uitgereikt van Gooitzen Hager wedstrijdleider namens Sportvisserij Fryslân.

Het was een spannende st om de 2e plek. Lieuwe Pander van HSV de Oanslach Harkema, had slechts 314 gram meer gevangen dan de nummer 3 Henk Mulder eveneens van HSV de Oanslach. De heren hadden respectievelijk 7568 en 7254 kg gevangen.
Tevens vakwinnaars en daarmee 4 en 5; Harrie OldeOlthof (6914 kg/HSV Ons Genoegen, Makkum) en G.Jakobs (6750 kg/HSV de Rietvoorn, Ktl), maakten de top 5 compleet.

De eerste 24 van het FK kwalificeren zich voor het Nederlands Kampioenschap.
Op de bijgesloten foto ziet u de kampioen Rene tijdens de wedstrijd met een van zijn fraaie vangsten.

Op de andere foto ziet u de prijswinnaars: vlnr Geert Jakobs, Lieuwe Pander, Frieskampioen Rene Tibbesma, Henk Mulder en Harrie Olde Olthof..

Uitslag: