2-6-2018 FK junioren

Ook dit jaar waren de wateren op het Frisia terrein ten Noordwesten van Grou het strijdtoneel voor het Fries Kampioenschap Junioren.

Alle 27deelnemers hebben ruim vis gevangen en na afloop waren alle sportvissers en begeleiding, ondanks het wat ‘súteriche’ weer, uiterst tevreden over de prachtige visdag.
In de ochtend om 8 uur werd er gestart vanuit de Party Tent op het wedstrijdterrein. Nadat eenieder zijn/haar plek had ingericht werd er vanaf 9.30 uur gevist. Tot aan 12.30 uur is er zeer enthousiast gevist en is er in totaal 44602 gram vis gevangen.

Uiteindelijk was Christiaan Dijkstra van H.s.v.de Rietvoorn uit Kootstertille de meest 'betoefte' sportvisser in cat. t/m 15 jaar met 1896 gram vis. Hij bleef daarbij Tjibbe de Vries H.s.v. de Snoek met 1739 gram net voor. Als derde eindigde hier Niels de Groot H.s.v. de Rietvoorn uit Kootstertille met 1125 gram.

In de U20 klasse was Iwan Praamstra van H.s.v. de Rietvoorn uit Kootstertille met een totaalgewicht van 2820 gr de Fries Kampioen. Gevolgd door Ruben Elsinga van H.s.v. de Snoek uit Wolvega met 2385 gram. Beide heren vormden ook in 2017 de top-2. Als derde eindigde Susanne Dijkstra van H.s.v. de Rietvoorn uit Kootstertille met 2115 gram.

Bij ‘de oudste jeugd’ t/m 25 jaar was het Jeroen de Boer van H.s.v. de Oanslach uit Harkema, met 6871 gram die Jolanda Hoogeveen van H.s.v. de Snoek uit Wolvega met 4749 gram voor bleef. Als derde eindigde in deze categorie Adriaan de Boer, H.s.v. de Voorn uit Harlingen, met 4207 gram.

Alle drie kampioenen kregen een prachtige Kampioensbord uitgereikt door de wedstrijdleider Wietse de Haan, die deze taak voor de laatste keer vervulde.
Daarnaast ontvingen alle deelnemers een pak lokvoer, een heerlijke bak patat van Vos Catering en werd er afgesloten met een gezamenlijke foto met Wietse.

Naast de titel en het eremetaal, hebben de beste individuele deelnemers zich voor het Nederlands Kampioenschap Junioren geplaatst.
Dit vindt plaats op zaterdag 8 september, in het Beukerkanaal nabij Steenwijk.