Preston/Vrienden van Lindholm Lakes

Maandag, 6 januari 2020

Preston/Vrienden groep Lindholm Lakes

Tijdens onze vis reis afgelopen jaar naar de Lindholme Lakes, waar we samen met het commercial team van Preston heen waren. Is er onder het genot van een hapje en drankje besloten dat wij in het begin van 2020 een gezamenlijk winter wedstrijdje wilden houden in Friesland.

De datum hebben we laten vallen op 4 januari indien het weer ons mee zou zitten, dit viel reuze mee een graadje of 6 en het windje redelijk in de rug.
Henk de Haan en Gooitzen Hager kregen de eer om dit te regelen, dit is voor ons geen probleem wij organiseren al vele jaren wedstrijden.

Afgesproken is er op het parkeerterrein van restaurant Lauwersland te Oudwoude, verzamelen tussen 07:00 en 07:30, om 7 uur stonden de eersten er al, Henk de Haan was al naar het parcours gegaan om dit uit te zetten en er voor te zorgen dat er geen vreemden op het parcours gingen zitten.

Langzamerhand komen ze het parkeerterrein op, maar zoals altijd is er iemand die de weg kwijt is Kris ( Dalli ) heeft er een half uur over gedaan om 1 km af te leggen, ik denk dat hij de avond vooraf op zijn verjaardag iets te diep in het glaasje heeft gekeken. Dan maar snel een kokertje pakken om de visplaatsen te bepalen.

07:30 uur rijden we naar het parcours aan de Zijlsterrijd Zuid te Kollum, ieder zoekt zijn plekkie, Daniel ( Heron ) zit op het laatste nr hij besluit om op de snoek te gaan vissen en dat gaat hem ook goed af binnen no time ligt er een dikke zware snoek in zijn schepnet.

De rest gaat fanatiek te werk de ene na de andere voorn gaat het leefnet in, het gaat in een rap tempo, deze jongens kunnen niet alleen op de commercial hun mannetje staan maar hier ook.
Dalli trakteert ons om een uur of 10 op een heerlijk roombroodje, gehaald bij de bakker welke op het parcours is gevestigd.

Peter Urscheler ( The Champ ) blijft geconcentreerd zijn vissen vangen.

Om 14:00 uur stoppen we met de wedstrijd en gaan we wegen, we beginnen bij The Champ nou die naam heeft hij niet voor niets hoor met 21850 gram wint hij deze wedstrijd.

2e * Rudi Blik ( Balou ) 20120 gram
3e * Wim Meulman ( Panda ) 19150 gram
4e * Gooitzen Hager ( The Frisian Viking ) 16170 gram
5e * Henk de Haan ( Extension ) 14110 gram
6e * Alfons Vos ( Fonsie ) 11050 gram
7e * Kris Dalhuizen ( Dalli ) 10950 gram
8e * Daniel Hiemstra ( Heron ) buiten mededinging
9e * Ronnie Imminga ( Jeremy ) niet gevist wel aanwezig bij afsluitend etentje.

Snel de spullen opruimen en gezamenlijk naar de plaatselijke Chinees rijden om hier samen de dag even door te nemen onder het genot van een gecombineerde Chinese en Indische rijsttafel en natuurlijke een drankje.

Het was een fantastisch leuk weerzien om samen met deze geweldige ploeg een dag te vissen en samen te zijn.

We hebben besloten om hier een jaarlijks terugkerend iets van te maken waar en hoe bepalen we op een later tijdstip.

The Champ verstopt zich, hij heeft al te veel aandacht gehad.

We wensen iedereen een gezond en visrijk 2020 toe.

Henk en Gooitzen