3-6-2017 FK Junioren

FK junioren 3-6-2017

Het wordt onderhand een traditie dat de wateren op het Frisiaterrein ten Noordwesten van Grou gebruikt worden voor het Fries Kampioenschap Junioren. De lokale HSV Idaarderadeel had vooraf het parcours geheel laten opschonen en het lag er vanochtend 3 juni dan ook prachtig bij. Alle 28 deelnemers hebben vis gevangen en na afloop waren alle sportvissers en begeleiding zeer tevreden over de prachtige visdag.
Ochtend ’s om 8 uur werd er gestart vanuit de Partytent op het wedstrijdterrein.
Nadat eenieder zijn/haar plek had ingericht werd er vanaf 10 uur gevist. Tot aan 13 uur is er zeer enthousiast gevist en is er in totaal 30565 gram vis gevangen.
Uiteindelijk was Niels de Groot, H.s.v. Voorwaarts uit Drachten de meest 'betoefte' sportvisser in cat. t/m 15 jaar met gewicht 3039 gram vis. Hij bleef daarbij Christiaan Dijkstra met 1532 gram ruim voor Ruben v/d Veen werd 3e met 1286 gram in deze categorie.
foto: Niels wist vlak voor het eindsignaal nog een mooie brasem te vangen

In de U20 klasse was Iwan Praamstra van H.s.v. de Rietvoorn uit Kootstertille met een totaalgewicht van 2112 gr de Fries Kampioen. Gevolgd door Ruben Elsinga H.s.v. de Snoek uit Wolvega met een gewicht van1549 gram en derde is Dennis Betten met 1388 gram
Bij de oudste jeugd’ t/m 25 jaar was het Jeroen de Boer van H.s.v. de Oanslach Harkema, met 5211 gram die Roland Kromkamp met 2296 gram voor bleef de nr 3 in deze categorie is Adriaan de Boer met 1602 gram.
Alle drie kampioenen kregen een prachtige Kampioensbord uitgereikt door de wedstrijdleider Wietze de Haan.
Daarnaast ontvingen alle deelnemers een leuk gevulde tas, een heerlijke bak patat van Vos Catering en werd er afgesloten met een gezamenlijke

Naast de titel en het eremetaal, hebben de beste individuele deelnemers 50 % zich voor het Nederlands Kampioenschap Junioren geplaatst. Dit vindt plaats op zaterdag 9 september, in het Beukerkanaal nabij Steenwijk.