26-5-2017 Surventobokaal

Surventobokaal 2017

De dag aan het Prinses Margrietkanaal begon mistig. Bij het uitzetten van het parkoers was de overkant van het kanaal niet zichtbaar. Op Blauforlaet was het dan ook moeilijk te zien waar het vak op het de beschoeiing moest beginnen. Kort na het begin van de wedstrijd trok de mist open en hadden 48 deelnemers een stralende dag.

Ondanks teleurstellende geluiden qua vangsten tijdens de wedstrijd mochten we niet klagen. Tijdens de weging bleek er toch leuk vis te zijn gevangen. Pieter van de Bosch zat bijna helemaal op het eind in het vak Rohel en ging er met de algemene winst van door. Hij wist een gewicht van 14.960 gram bij elkaar te vissen.

Niet verkeerd op het Prinses Margrietkanaal als je naar de wedstrijden van het afgelopen jaar kijkt. Dave Martens deed op Rohel ook goed mee. Hij werd tweede met in 12.840 gram. De derde plaats was voor Peter Vierhout met ruim 6.5 kilo.

Aan de andere kant van de brug op Blauforleat waren de vangsten iets minder dan op Rohel. Maar toch altijd nog een aardige verbetering ten opzichte van het afgelopen jaar. Henk de Haan wist het vak op de stenen te winnen met 9640 gram. In dit vak werd Willie Brandsema tweede (6140 gram) en René Tibbesma derde (4820 gram).

Henk Mulder was de sterkste op het vak met de beschoeiing. Vooral in het laatste uur vis hij veel vis te vangen. Dit resulteerde in een gewicht van 8100 gram. Egbert van der Kamp zat op het brede stuk en had er voor gekozen om kort te vissen. Een goede keuze. Aan de overkant werd vrij weinig vis gevangen. Egbert pakte met 5300 gram de tweede plaats. Piet Alberts was goed voor het brons met 4040 gram.

Voor de winnaars waren er mooie boodschappenpakketten. Doordat de Jumbo in Surhuisterveen de kratten en de tassen heeft gesponsord waren deze pakketten rijkelijk gevuld.

Onze dank gaat uit naar Café de Haven, de Jumbo en Hengelsport Land.