10-6-2017 FK Feeder

Vandaag, zaterdag 10 juni, vond het Friese Kampioenschap feedervissen plaats op het bekende wedstrijdtraject PM Kanaal Blauforlaet/Reahel.

Tijdens de wedstrijd werd er door de 90 deelnemers in totaal ruim 140 kg vis gevangen.
De Fries Kampioen, Rene Tibbesma van Hengelsportvereniging de Snoek, Wolvega, had daarvan 8806 gram in zijn net.
Hij kreeg het Kampioensbord uitgereikt van Gooitzen Hager wedstrijdleider namens Sportvisserij Fryslân.

Kampioen René Tibbesma in actie

Het was een spannende strijd want de nummer 2, Meindert de Boer van H.s.v. de Rietvoorn Kootstertille, had slechts 80 gram minder gevangen. De nummer 3 Jan Bousma eveneens van H.s.v.  de Rietvoorn had bijna 6 kg gevangen.
Tevens vakwinnaars en daarmee respectievelijk 4e Sake van der Meer met 4467 gram ook van H.s.v. de Rietvoorn en Edwin van Duinen 5e met 2537 gram H.s.v.  Leeuwarden, maakten de top 5 compleet.
De eerste 23 van het FK kwalificeren zich voor het Nederlands Kampioenschap dat plaatsvindt op 2 september in het NoordHollands Kanaal nabij Purmerend/Neck.

Op de foto ziet u de prijswinnaars:
vlnr Sake van der Meer, Edwin van Duinen, Frieskampioen Rene Tibbesma en Meindert de Boer.

Helaas ontbreekt de nr 3 Jan Bousma op de foto.

Onderstaand de uitslag: