Evezet slaat toe

Donderdag, 22 juni 2017

Leden van het Evezet – v/d Meer team slaat genadeloos toe en bezetten het gehele podium.

Het laatste zoetwater Fries Kampioenschap is dinsdag 20 juni gevist door de categorie 55+ vanaf de oevers van het Prinses Margrietkanaal onder de zendmast van Spannenburg. Er is deze dag heel goed gevangen door de mannen. In totaal maar liefst een dikke 291 kg.

Menno Hoogsteen wist met een gewicht van 16183 gram vak A te winnen Sake v/d Meer deed dit ook in vak C met 12755 gram en in vak B moest Harm Bekkema met 20033 gram alleen de eindstek voor laten gaan maar scoorde hier nog 2 punten mee.

Aangezien Harm Bekkema deze wedstrijd als 2e is geëindigd is, dit opgeteld bij de 2 punten van de eerste wedstrijd resulteert dit in 4 punten en een totaal gewicht van 28306 gr hij is daarmee de overall kampioen geworden en daarmee is hij de winnaar van de ‘Sake v/d Meer Wisselbokaal’.
Ook scoorde Menno Hoogsteen erg goed de eerste wedstrijd een 3 en nu daar bij een 1 is ook 4 punten maar met iets minder gewicht 20219 gr de nummer 3 is de naamgever van deze bokaal, Sake van der Meer met totaal 5 punten en een gewicht van 17397 gram

Foto hieronder :De kampioenen 55+; vlnr Menno Hoogsteen (2), Harm Bekkema (1), Sake vd Meer (3)