FK indvidueel

Zondag, 21 mei 2017

Fries kampioenschap Individueel 55- en 55+

Bijna 90 sportvissers op een rij op de steigers aan de Helomavaart met heerlijk zonnig weer met een briesje in de rug.

In de 55- categorie is er in 2 vakken gevist

Na de 4 uur durende wedstrijd wist in de jongste categorie Chris Wesstra vissend voor ‘HSV de Tjonger’ bijna 8 kg vis te vangen en is daarmee Fries kampioen 2017. Als 2e eindigde Roland Kromkamp eveneens van ‘de Tjonger’ met een gewicht van bijna 5 kg.

In de 55+ categorie werd er in drie vakken gevist.

De vakwinnaar van vak A, Klaas de Vries van HSV it Stikelbearske (Wijnjewoude) wist de meeste vis te vangen; ruim 5 kg en ontving daarvoor het FK Kampioensbord.
Vak winnaar C, Roelf v.d. Molen van HSV de Oanslach (Harkema) werd met 2,5 kg tweede en de derde vakwinnaar, Hilko Snip van HSV de Rietvoorn (Kootstertille), had slecht 33 gram minder gevangen.

Voor de volledige uitslag zie bij: Wedstrijden - Uitslagen 2017