Vriendenwedstrijd te Dokkum

Zondag, 19 maart 2017

Vriendenwedstrijd 18 maart 2017 te Dokkum

Op zaterdagmorgen 18 maart is de vriendenwedstrijd gevist aan de Zuider-Ee Dokkum.
Nadat het vorige maand door hard water ( vorst ) afgezegd moest worden, is er besloten om de wedstrijd te verplaatsen naar de enige vrije zaterdag in maart.
Weer was het tijd voor de traditionele vriendenwedstrijd, welke georganiseerd word door team Evezet – v/d Meer. ( we doen dit al meer als 12 jaar )
Vele jaren gaan we onderling deze uitermate gezellige wedstrijd vissen eenmaal bij ons en eenmaal door H.s.v. Makkum georganiseerd.
Gezamenlijk waren we met 12 personen waarvan er 6 vanuit de regio Makkum naar Dokkum zijn getogen om het daar eens te proberen om veel vis te vangen.
Omstreeks 09:00 uur zijn we gestart met de wedstrijd die 4 uren duurde vanaf het begin kwam de vis niet echt los terwijl er afgelopen week tot ver over de 100 stuks te vangen waren.
Een uitzondering daar gelaten, er werden een paar brasems gevangen welke dan ook de doorslag gaven in de uitslag.

Het was na een nacht met veel regen een mooie dag, met de wind draaiend naar de achterzijde was het prima vertoeven aan de waterkant.

Na het wegen zijn we gezamenlijk richting Gasterij Manjefiek te Kollum www.gasterijmanjefiek.nl gegaan alwaar we gezamenlijk hebben genoten van het heerlijke eten wat daar geserveerd wordt, echt een aanrader om daar eens te gaan eten reserveer dan wel van te voren.

Na het eten en enkele consumpties te hebben genuttigd, zijn we begonnen met de prijsuitreiking, de vleesprijzen zijn weer bij Menno Hoekstra www.slagerijmennohoekstra.nl weggehaald, wat goed is verander je niet.

De uitslag

Vak A nr 1 t/m 6

Nr Naam plnr Gewicht

1e * Gooitzen Hager * plnr 2 * 4624 gr
2e * Klaas Bakker * plnr 4 * 4098 gr
3e * Tonny Landskroon * plnr 1 * 1778 gr
4e * Harm Bekkema * plnr 5 * 1186 gr
5e * Hennie Nauta * plnr 6 * 876 gr
6e * Henk de Haan * plnr 3 * 787 gr

Vak B nrs 7 t/m 12

Nr Naam plnr Gewicht

1e * Menno Hoogsteen * plnr 12 * 3462 gr
2e * Harrie Olde Olthof * plnr 11 * 1586 gr
3e * Klaas Kooistra * plnr 10 * 1570 gr
4e * Anne Dirk van Assen * plnr 7 * 1121 gr
5e * Arjen Antonisse * plnr 8 * 513 gr
6e * Frans Temme * plnr 9 * 485 gr

Ook word van te voren een poule ingevuld hoeveel vis zal er vandaag gezamenlijk gevangen worden, dit varieerde van 28 kg tot 82 kg het juiste totaal gewicht is 22086 gram er waren 2 vissers die 28 kg hadden voorspeld, omdat Tonny Landskroon al met een vleespakket naar huis ging is er besloten om deze te geven aan Arjen Antonisse welke ook 28 kg had voorspeld. De niet prijswinnaars gingen nog naar huis met een paar droge worsten.

Omstreeks 16:00 uur zijn we alle weer vertrokken, de volgende vriendenwedstrijd gaat plaatsvinden in begin van het jaar 2018.

Tot slot wil ik iedereen dank zeggen met name het Gasterij Manjefiek www.gasterijmanjefiek.nl die voor de innerlijk mens hebben gezorgd en Slagerij Menno Hoekstra www.slagerijmennohoekstra.nl die de vleesprijzen verzorgt heeft en verder de deelnemers die deze dag weer tot een fantastische dag hebben gemaakt.

Met vriendelijke groet,

Het organiserende Evezet-v/d Meer team