Jappie de Vries

Woensdag, 11 januari 2017

Bedroefd en erg geschrokken zijn we van het overlijden van Jappie de Vries uit Bolsward. Binnen de Friese wedstrijdvisserij was Jappie een bekende en zeer aimabele verschijning. Hij stond bekend als een ‘tige betûft fisker’, die regelmatig in de prijzen viel. Tot zijn eigen grote verdriet had hij reeds zelf aangegeven het afgelopen jaar niet meer zo actief te zullen zijn. Op bestuurlijk niveau is Jappie altijd actief geweest met name binnen HSV Ons Genoegen Makkum. Maar daarnaast was hij ook altijd bereid om als vrijwilliger werkzaamheden te verrichten. Een telefoontje naar Jappie en alle visplekken aan de Workumer Trekvaart werden gemaaid en uitgezet en lagen er vervolgens perfect bij. Wij zullen zijn aanwezigheid en inzet missen.

Foto; Jappie tijdens een wedstrijd in de Workumer Trekvaart in 2013.