Lieuwe Pander Nederlands kampioen 55+

Dinsdag, 30 augustus 2016

Open Nationaal Kampioenschap Senioren 55- en 55+ 2016

Lieuwe Pander Nederlands Kampioen wedstrijdvissen 55+

Afgelopen zaterdag heeft het Nederlands Kampioenschap Wedstrijdvissen in de categorieën Senioren en 55+ plaatsgevonden in het Noord Hollands Kanaal nabij Spijkerboor.
In de categorie 55+ is daarbij Lieuwe Pander lid van HSV de Oanslach, Harkema afgetekend Nederlands kampioen geworden met een vangst van 9855 gr. Daarmee had hij ruim 4 kg meer gevangen dan de nummer 2, Dick Kruise van HSF Groningen/Drenthe.
Lieuwe was dit jaar ook al de beste tijdens het Friese Kampioenschap Senioren in de Workumer Trekvaart, dat geeft wel aan dat het geen toevalstreffer is dat Lieuwe nu zo uitstekend gepresteerd heeft.
In de top tien van de 40 deelnemers staat tevens Jan Zeephat, eveneens van de Oanslach, op een fraaie 8e plek met 1894 gr.
De best geplaatste Friese sportvisser in de categorie Senioren is Johannes Storm van HSV ’t Snoerke, Burgum met 1392 gr vis. Hij behaalde hiermee de 12e plaats.
De huldigingen van de kampioen vindt dit jaar plaats tijdens het Sportvisserij Nederland Topsportgala dat op 26 november wordt georganiseerd.

Uitslag
Open NK senioren 55+ zoet